torsdag 13. august 2009

Meitai


Min kusine fikk en gutt for 5 uker siden, her skimter dere han såvidt bak meiteien som jeg har vært så heldig å få sy til den nybakte barnefamilien.
Jeg mikset to-tre mønstre funnet på internett, du kan f.eks søke på "tett inntil".

Min kusine har valgt sort og deilig myk fløyel. På innsiden falt valget på et sort stoff med hvite spetter. Man kan selvfølgelig trikse og mikse med farger og applikeringer og mere til. Selene som går over skuldrene, i kryss på ryggen og frem over ryggen til Torben for så å bli knytt på ryggen til bæreren igjen, er 2m lange!

Den delen av selene som går over skuldrene, er polstret.



I starten vil bena til babyen være plassert i froskestilling inni meiteien. Om en stund bena komme ut til siden, derfor har jeg laget den slik til at kanten ved bena kan brettes til side slik at dette lar seg gjøre. Etterhvert som babyen voksen, kneppes forstykket på plass igjen, og meiteien passer forhåpentligvis perfekt!

14 kommentarer:

  1. Den ble fin, altså, Linda. Du er sååååå flink, skjønner ikke hvordan du får det til. Misunner deg litt som kan låne ett slikt nydelig nurk. Knip han fra meg.....:o))....

    SvarSlett
  2. Hei Linda!Åååå,så deilig med slike små.
    Så flott med meiteien.da mine var små brukte vi
    bæresele.
    Angåene rosebed så vet jeg ikke noe om jord.
    Du kan sikkert gå inn på HAGEGAL å spørre.
    Har linket den til hos meg.
    Ha en fin kveld!
    Her blir det sol,salat og vin på terrasse. Linda:))

    SvarSlett
  3. Skal si du kan sy! En fryd å se!
    Nå har jeg bladd igjennom hele bloggen din og storkost meg. Takk for titten!
    Matilde-veska har jeg også sydd. Herlig å fråtse i vakre stoff og lage den til sin egen.

    Kos deg videre med nål og tråd.
    Hilsen Marit

    SvarSlett
  4. Utrolig bra gjort, Linda! Jammen er du flink. Sikkert en fryd å få!!!

    SvarSlett
  5. Heisan...den ble kjempefin! Du er dyktig...heldig liten gutt som får den, (og kusine) Kjekt med slektninger som kan sy:)))

    Ha en fin helg, stor klem

    SvarSlett
  6. Dette var flott - du så dyktig du er.
    Ønsker deg en god helg :0)

    SvarSlett
  7. Hjelpemeg så flink du er.. det må være utrolig gøy å få en sånn som noen har sydd. Betyr litt at noen har lagt sin flid i det! Hører du og kommer på kurs i sept. Gleder meg til å se både deg og siv igjen!

    SvarSlett
  8. Hei Linda, så flott denne ble og så lur, tenker motakeren ble kjempefornøyd, og så flink du er som fikk det til, har lurt litt på disse, har sett dem i en del blogger. Tusen takk for utmerkelsen du gav meg og den er herved sendt tilbake ;-)

    SvarSlett
  9. Så kjekt å høre at du likte bloggen min.Mye fint på din blogg også.Har problemer på blogger for tiden(Leser på andres blogger at det er en del tull andre steder også).Før ikkje til å legge meg som følger hos noen nå, og nye følgerer kommer eg ikkje inn til. Får håpe det ordner seg snart.
    Klem fra Mira.

    SvarSlett
  10. Denne var bare helt flott! Den blir nok satt pris på av både barnet og bæreren :) Nå har jeg lest blogginnlegg hos deg og kost meg masse med fine ting og herlige farger!

    SvarSlett
  11. Hei!
    Takk for besøket. Jeg har ikke fått quiltet teppet ennå, livet har likssom vært i veien;-)

    SvarSlett
  12. Han hadde en medfødt feil. Ectopisk urether, hydronefrose og hydrourether, mange medisinske ord her. Men han måtte fjerne nyren fordi den var oppsvulmet og urinrøret munnet ut på feil plass. Det var grunnen til at han dryppet urin. Vet selvsagt ikke, men jeg tror du kan ta det med ro for jeg tror du ville ha fått en hund med smerter om dette hadde pågått en stund. Jeg fikk det sjekket på ultralyd hos dyrlegen. Har du tispe eller han?

    SvarSlett