lørdag 8. august 2009

Tjoho - enda flere vesker!


Det er flere som ble betatt av min Sara Bolster veske, dermed kjøpte jeg mer av samme stoff og sydde et par vesker til nesten maken til min. Den ene er allerede ute av huset, den andre venter på en ny eier! Veldig kjekt å sy til adre siden jeg ikke kan bruke alt jeg syr selv.

Endelig kunne jeg ta tak i en Mathildeveske som har blitt liggende altfor lenge. Da jeg møttes med min quiltebee torsdag kveld, var fristelsen stor til å gå igang med et nytt prosjekt, f.eks margerittløperen.

Da jeg sydde en tilsvarende Mathildeveske en god stund tilbake i tid, sydde jeg en mer siden det nesten var nok stoff til to. Bortsett fra at jeg aldri ble ferdig med veske nr to... Dermed ble quiltebeen redningen for Mathildevesken, nå er den ferdig, og jeg har den på mitt lager - kanskje den vil friste en venninne eller kollega???



Jeg syns at jojo-blomsten og et par blader passer godt til Mathildevesken. Alle pyntesømmene er sydd med forsterket rettsøm, noe som setter et pent preg på vesken.

Jeg har valgt å bruke magnet til veskelås i stedet for stor trykknapp som står i mønsteret.

6 kommentarer:

  1. Gratulerer - endelig i mål med vesken!!! Flotte begge to;-)

    SvarSlett
  2. Så fin den ble, Linda!!! Begge to ble flotte. Ha en god søndag....

    SvarSlett
  3. Disse veskene dine er bare så flotte, forstår at du må sy fler.
    Ha en fin søndag :0)

    SvarSlett
  4. Hei Linda!Nydelige vesker.Artig å bruke jo-jo
    blomster på....Ha en fin kreativ uke!Linda :))

    SvarSlett